tirsdag den 11. december 2012

Hejsa allesammen.
Jeg har desværre forsømt min blog i en længere periode. Tiden til at blogge igen er tilbage. Planen er jo at opdatere, hvad der rør sig i min hobby og fortælle lidt om de forskellige dyr, jeg går og hygger mig med.

Helodermaérne kører allesammen på laveste temperatur nu. Gilaerne ved ca 12 grader og vorteøglerne ved ca 18 grader. Ved de temperaturer skal de hygge sig et par måneder endnu ;-).
Efter sidste køling, viste det sig, at mit sikre par af H.h. exasperatum, desværre var 2 damer. Ikke så underligt at, der ikke kom nogle parringer på dem i 2012 ;-). Har så fundet en sikker trio, her i 2012, som har ynglet tidligere. Dem glæder jeg mig meget til at følge i de kommede år. Det er virkelig nogle spændende øgler, de Heloderma´er.

Mandarinsnogene er osse på laveste temperatur. Har fået mig en ny smuk og meget lys han, til mine 2 hunner. De kommer osse ud af dvalen omkring februar/marts.

Sternotherus carinatus, er fanget ind. Da den første is lagde sig på overfladen af deres bassin, blev de fanget ind og sat på lav temperatur. Når der til foråret ikke er nattefrost mere, kommer de ud i haven igen.

Testudo boettgeri og marginata skildpadderne ligger osse i dvale og hygger sig. De venter på foråret ;-)
En tak til Steen Stjerne for nogle fantasktiske spændende og flotte landskildpadder. Dem glæder jeg meget til at hygge mig med, de næste mange somre.

Det var en lille opdatering på de dyr der bliver dvalet. Der er jo så mine Boa constrictor´er og mine morelia´er, som er i køling. Dem kommer der lidt mere om når der er tid til parringer osv.

Skriv endelig en masse kommentarer, ja og spørg bare ind til mit hobbyhold af dyr.



I ønskes alle en glædelig jul

JB


Ingen kommentarer: